I. OPIS PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH :
I.TEMAT: Świąteczna przygoda z wodą
II. Liczba dzieci- 20
III. Czas realizacji:23.XII.2014
Cele ogólne:
-pogłębianie u dzieci wiedzy na temat znaczenia wody w życiu codziennym ludzi
-rozwijanie więzi społecznych związanych z tradycjami.
Cele szczegółowe:
-uświadomienie dzieciom dlaczego tak ważne jest picie wody po posiłku
-wykształcenie u dzieci nawyku wybierania wody jako podstawowego napoju
-utrwalenie tradycji świat Bożego Narodzenia
Metody:
Czynna: zadań stawianych dziecku, samodzielnych doświadczeń, metoda kierowania aktywnością
Słowna: objaśnienia, rozmowy
Formy organizacji
- zbiorowa
- grupowa
- indywidualna
Środki dydaktyczne:
Pacynka Zdrojek ,magnetofon i płyta z kolędami oraz ze skoczna muzyką, butelki wody i kubeczki plastikowe, opowiadanie o Zdrojka, przygotowany dzień wcześniej woreczki z lodem, woreczki do lodu, tablica dydaktyczna nr 2, szary arkusz papieru ,a na nim narysowany stół z obrusem ,obrazki z potrawami świątecznymi ,obrazek z butelka wody, naczynie z ciepła woda, szarfy, szablony świątecznej kartki, farby, pędzle ,miseczka
1.Powitanie.(wspólne śpiewanie kolędy)
a)Czytanie opowiadania ,,Zdrojek” ilustrowanie pacynką Zdrojka.
2.Rozmowa swobodna na temat opowiadania.
3.Scenki pantomimiczne –,, Do czego potrzebna jest woda?”
4.Zabawa ruchowa, ,Śnieżynki i kałuża”
5.Zabawa rozwijająca logiczne myślenie - ,,Łowimy świąteczne potrawy”
6.Doświadczenie zamarzania i topnienia.
7.Zabawa ruchowa ,,Tańczący Mikołaj”
8.Zajęcie plastyczne ,,Kartka świąteczna” – malowanie szablonu świątecznej kartki farbami
9.Zakończenie zajęć .Wszyscy ustawiają się wokół choinki i wykrzykują hasło:
WODNYM SUPERBOHATERM KAŻDY MOŻE BYĆ –WODA DAJE ŻYCIE, TRZEBA WODĘ PIĆ !
10.Familijne zadanie. Wykonanie wspólnie z dzieckiem przez rodziców plakatu na temat :,,Znaczenie wody w życiu codziennym ludzi”
Prowadzenie :Grażyna Szcząchor